kristy.reismee.nl

Ouders op bezoek

Ja, er is weer nieuws te melden, dus tijd voor een nieuwe update. Mijn ouders hebben namelijk een bezoekje gebracht aan Buffalo (en mij).

Nog niet eens goed en wel vertrokken, of mijn vader was zijn krukken al kwijt; achtergebleven in de eerste de beste trein (zutphen-apeldoorn), dus helaas, dat was fluiten naar iets betere vliegtuigplaatsen want zielig doen was nu niet meer geloofwaardig... Maar dankzij die vergeten krukken hebben mn ouders wel hun aansluitende vlucht in New York kunnen halen (zonder krukken kun je beter rennen). Een hele prestatie, want minder dan 2 uur op JFK is héél kort, zeker als je ook nog door de douanier afgezonderd wordt en in het ‘strafhok' nog eens extra wordt ondervraagd. Ik was dan ook redelijk verbaasd toen mn vader belde met de mededeling dat ze al in Buffalo waren gearriveerd; ik had er meer op gerekend dat ze hun verbinding niet zouden halen...

Maar het was heel leuk om hen weer te zien. Het voelde heel snel vertrouwd en eigenlijk meer als een paar weken niet gezien in plaats van een paar maanden (waar skype al niet goed voor is). Een druk programma voor de boeg, dat we iets hebben moeten wijzigen vanwege een voorbijrazende storm. Als eerste (vrijdag) natuurlijk de Niagara falls bezocht. Hoewel ik er ondertussen al x aantal keer ben geweest, en ook mijn ouders er een jaar of 15 geleden al eens zijn geweest, blijft het toch een mooi natuurgeweld. Zaterdag was het plan om richting Toronto af te reizen, maar vanwege storm (gelukkig geen sneeuwstorm) hadden we dat maar even uitgesteld. In plaats daarvan een bezoek gebracht aan mijn werk en de animal facilityf. Dat kon ik zo ook nog even mooi combineren met mijn muizen werk, want muizen doen nu eenmaal niet aan vakanties ... Ik heb wel wat werk overgedragen aan collega's, maar het was vrij veel, dus ook wat zelf gedaan. Mijn ouders vonden het allemaal wel interessant geloof ik. 's Middags tijdens de storm bij lake Erie gekeken; we waren niet de enige, stelletje ramptoeristen. :-P Maar de wind en de golven waren wel indrukwekkend! Oppassen dat je niet weggeblazen werd. Wel steenkoud; net boven nul en een ijskoude vochtige wind, brrr. Het luidde vervolgens een koude front in, want zondag met sneeuwvlokjes dan toch vertrokken richting Canada, om familie in Harriston op te zoeken (tante + neven en nichten van mijn vader). Een gezellige boel, iedereen bij elkaar! De nacht daar ook doorgebracht en maandag wakker worden bij min 18, koud!!! Maar prachtig autorijden door Ontario met de sneeuw en een heerlijk zonnetje: richting Toronto voor een bliksembezoek. Uiteraard de CN tower ‘beklommen' waar we tijdens het diner konden genieten van het langzaam donker wordende verlichtte Toronto. Dinsdag via de Canadese zijde van de Niagara falls (wederom heel mooi!) weer terug naar Buffalo en woensdag ochtend (vorige week dus) zijn mijn ouders vertrokken naar Florida voor een weekje warmte... Donderdag as vliegen ze weer terug naar Nederland.

Ander nieuws hier:

Ik heb inderdaad mijn ticket terug geboekt: Zaterdag 7 april vertrek ik hier, zodat ik zondag 8 april vroeg op Dusseldorf aankom, of te wel: nog 3,5 week!:-) Ik moet toegeven dat ik er wel ontzettend naar uitkijk om naar huis te gaan! Wat ik op dit moment het meeste mis: water zonder chloor!!! (Op Martijn na dan). Van 31 maart tot 4 april ben ik op congres in Chicago, dus de tijd gaat nu wel echt heel snel. En mijn werk is nu ook wel echt heel druk, dus ik hoop dat ik alles goed kan afronden hier.

Woensdag avond ga ik naar een ijshockey wedstrijd van de Sabres, Buffalo's thuisclub. Ik ben heel benieuwd. Hoewel ik niet echt een ijshockey fan ben (en ik snap er ook nog eens niets van...), vind ik dat ik zo'n gebeuren toch moet meemaken... Wordt vervolgd.

Met een beetje mazzel zal ik nog een stukje schrijven voordat ik Buffalo weer verlaat, en anders zie ik jullie allemaal snel weer live. Lieve collega's, noteren jullie 10 t/m 13 april dagelijks borrel met mij?!?! ;-) Hier heb ik ondertussen het gezamenlijk lunchen wel redelijk geïntroduceerd, een hele verlichting! Nu weet ik tenminste hoe huwelijken in Chili, India, Nigeria en China er aan toe gaan! (nog steeds blij dat ik in NL ga trouwen!)

Tot snel!

Kristy

Reacties

Reacties

Marijke

Hé Kristy,
Leuk om te lezen weer! Ik heb eerst je foto's bekeken en toen dacht ik, huh, wat doet die familiefoto daar nu tussen? Hebben ze Kristy erin geplakt of zo, maar nu snap ik het, haha! Had je ze al eerder ontmoet? Wel grappig!
Hier verder weinig nieuws na de Skype-sessie van vorige week. Robert is weer goed thuisgekomen en Siem kon toen niet stoppen met lachen (en ik ook niet...)
Succes met de laatste loodjes!
Groetjes, ook van Robert, Marijke (en een kusje van Siem)

Anne-Marie

Leuk om zo met je ouders rond te trekken. Hier gaat nu alles goed, Luuk is al flink gegroeid. Succes met je laatste lootjes en dan ben je al zo weer terug in Nederland. (kun je je druk maken voor andere dingen, zoals een jurk zoeken en zo, haha.)
groetjes Henk, Anne-Marie en ook van Stijn en Luuk.

Mijke

Hey kippie!

De tijd gaat echt snel zeg, je bent al weer bijna terug :)
Ik hoop dat je nog de tijd hebt om alles goed en wel af te ronden, succes nog even!!
En nog bedankt voor je mailtje!

Kus!

Anja

Hé Kristy,
Leuk zeg dat je ouders zijn geweest. Wat een ontzettende mooie foto's heb je geplaatst zeg, die bevroren nevel op de takken is echt prachtig, kun je zo een ansichtkaart van maken! Het aftellen kan dus beginnen. Succes nog daar de laatste weken en pas maar op dat je die ijshockey puck niet tegen je hoofd krijgt vanavond.

Groetjes van ons uit Arnhem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!