kristy.reismee.nl

December maand – feest maand!

Net als bij jullie in NL, stond bij mij de decembermaand ook in het teken van feest!!!

Zoals de vorige keer al vermeld, heeft sinterklaas mij ook in de US gevonden. Een aantal van jullie vroegen wat Sint voor mij in petto had: natuurlijk een chocolade letter, een paar heerlijke NL tijdschriften en een muts! Dank jullie wel kippies!!! Met kado nr 4 ook vermaakt, zoals de kippen voorschreven; zie de foto voor het resultaat. ;)

En 8 tot 10 december was het even feest, met Henk en Mariette van m'n werk op bezoek! Hoewel erg kort, was het toch erg nuttig en leuk. Goed om hen mijn werkplek en muizen te laten zien, weer even ‘live' overleg te hebben en het werk weer even nieuwe input te geven. En natuurlijk ook erg leuk om even bekenden over te hebben en Nederlands te kunnen kletsen. Ondanks de niet echt denderende weersvoorspellingen, wilde Henk en Mariette graag een auto huren om naar de Niagara falls te gaan, dus zo gezegd, zo gedaan. Hoewel de regen en sneeuw elkaar afwisselden, waren de falls toch wel weer mooi! En we hebben ook even op de schaats gestaan (gehobbeld...), omringd door sneeuwvlokjes en kerstmuziek, hoeveel kerstsfeer wil je hebben??? ‘s avonds zijn we op aanraden van locals naar het befaamde ‘Anchor Bar' restaurant geweest om van Buffalo's beroemde Chickenwings te genieten. En genieten was het, of niet Henk en Mariette? :p

Vervolgens nog 10 daagjes gewerkt, en de eerste grote muizenproef gestart:) En toen naar New York City!!

Wat heb ik er naar uitgekeken om Martijn te zien, en wat duurde het wachten op JFK airport lang... (7.30 am - 6.30 pm :s). Maar toen kon ik toch eindelijk mn lief weer in mn armen sluiten :D

En we hebben genoten van NY! Alle ‘must-sees' ongeveer wel gezien: Vrijheidsbeeld, Ellis immigration Island, Empire state building, China town, Little Italy, Metropolitan musem, Central Park, Times Square, Broadway musical, Brooklyn bridge, Manhattan view by night, Staten Island ferry, Wall street, Financial Center, Ground zero/ 9-11 memorial. Zoals jullie horen eigenlijk te veel om op te noemen! Maar het was een geweldige week!! Op de eerste dag miezerregen en de laatste dag het begin van een ‘zuidwesterstorm', maar verder alleen maar zon en een graadje of 10. Geen witte kerst, maar wel heerlijk vertoeven! Teveel gezien om alles te beschrijven, daarom volgen alleen een paar foto'tjes om een indruk te krijgen. Wat ik natuurlijk niet onvermeld kan laten, maar wat iedereen ondertussen al wel weet: Martijn en ik zijn in NY verloofd!

Natuurlijk niet leuk om Martijn na een week weer gedag te moeten zeggen:( en weer naar Buffalo terug te gaan... Maar ondertussen weer lekker aan het werk. Mijn muizen hebben het tijdens mijn afwezigheid goed gedaan, en kan ik nu weer lekker mee aan de slag! En verder heb ik hier in Buffalo oud en nieuw gevierd met o.a. mn collega Paula. Eerst een etentje bij hen thuis, vervolgens champagne proosten bij vrienden, en vervolgens nog even naar downtown geweest. Voor het eerst van mn leven niets geen vuurwerk gezien of gehoord, helemaal niets; het is hier verboden om zelf af te steken, en we waren buiten het centrum toen het 12 uur was. Dus het nieuwjaarsgevoel was toch een beetje raar. Maar in downtown heb ik toch wel even mn ogen uitgekeken: nog nooit zoveel mensen in Buffalo gezien, en uberhaupt nog nooit zoveel dronken mensen bij elkaar gezien! Het was echt absurd. Volgens mij ging iedereen echt helemaal los, omdat het eens in het jaar mag?!? Het was echt een zooitje. En zoveel politie!! En alle meisjes/ dames (ook ouder dan ik) droegen te korte rokjes (terwijl het toch echt rond t vriespunt was...) Serieus: de hakken waar ze op liepen waren hoger dan de rokjes lang waren!!!! En natuurlijk kun je niet een hele avond volhouden op zulke hoge hakken, met als gevolg dat er velen de schoenen maar uittrekken en met hun blote voeten over straat strompelen... (glas!!!). Echt te bizar voor woorden, maar een hele happening om eens een keer te zien. :)

Verder stonden de afgelopen paar dagen hier weer in het teken van ‘weerswaarschuwingen' met het welbekende ‘lake effect snow' waar je hier mee om de oren wordt gegooid. Tot nu toe valt het met de sneeuw nog wel weer mee (er is een paar cm gevallen), maar vandaag is er een MAXIMUM temperatuur van -12 voorspeld... Help!

De foto's volgens snel!

Groetjes Kristy

Roy en Annemieke

Hey nichtje,

Gefeliciteerd met jullie verloving! Succes nog even!

Groetjes,

Roy en Annemieke

marieke en co

Leuk Kristy je verhalen te lezen! Wat een belevenissen! Tuurlijk moeilijk je verloofde :) nu weer te moeten missen, maar wel gave dingen die je doet! Wij vleuren Martijn wel op, we gaan met een heel stel naar Amstel live.... dus weer een leuk vooruitzicht in dit hefstige (ja dat lees je goed) nederlandje.
Liefs marieke

Robert, Marijke en Siem

Hoi!

Leuk om de foto's te zien van jullie trip naar New York! We hadden uit het telefoongesprek niet echt begrepen dat jij martijn hebt gevraagd, hoe cool! Zat toch wat vertraging op de lijn ;)
Hier gaat alles zijn gangetje, oud en nieuw was gezellig en nu heb ik (marijke) nog een weekje vrij. Vandaag een dagje A'dam gedaan, toch ietsje minder groot dan New York..
Succes weer op je werk en met het invullen van je vrije tijd!
x vanuit Arnhem

Berthien

prachtig verhaal weer Kristy over oud en nieuw!
Hier wateroverlast en storm, nog geen baby.... (ondanks het zeer geschikte, onstuimige weer).
Goed om al 2 bruiloften in 2012 in het vooruitzicht te hebben!!
Succes weer!

marije&tim

haaa kippie!!! wat een wereld van verschil, superleuk om je update weer te lezen! Hier hebben we met Maartje samen een Berg beklommen, Mount Meru, en wat hadden we het koud daar boven op, het was rond 15 graden schat ik (boven nul :)) Oud en nieuw rond een kampvuur, ook een ervaring. Nu gauw je foto's bekijken, liefs!

marije&tim

oja... wat goed dat de muizenproeven eindelijk zijn gestart!! xx