kristy.reismee.nl

Eindelijk weer een teken van leven!

Ja ja, ik weet het: het werd hoog tijd voor een nieuwe update. Sorry dat het zo lang op zich laat wachten! Maar ik leef nog! En super bedankt voor jullie reactie allemaal!! Het is erg leuk te lezen hoe het in NL allemaal vergaat, wat de nieuwtje zijn, of de normale dagelijkse beslommeringen

Laughing
. Doet me goed, dus laat maar horen! Heimwee wil ik het niet noemen, maar ik mis iedereen en NL wel!

Inmiddels alweer een paar weken verder, en het voelt alsof ik al heel lang weg ben. De buurt is inmiddels vertrouwd, ik kan zonder kaart redelijk mijn weg vinden, sportschool gevonden (fatsoenlijk brood vinden heb ik maar opgegeven), tv en internet is thuis geïnstalleerd. Alleen nog steeds geen US telefoon kunnen bemachtigen, wat dat betreft is NL niet het enige land van lang leven de bureaucratie.

Wat heb ik in de tussentijd allemaal meegemaakt: eigenlijk niet zo heel veel bijzonders; Halloween is geweest: Normaal zie je nooit iemand op straat (iedereen gaat met de auto, ook al is t om de hoek), maar met Halloween blijken er opeens toch wel mensen in de buurt te wonen. Kinderen (ongeveer t/m basisschool leeftijd) verkleden zich en gaan van deur to deur, met als doel: zoveel mogelijk snoep ophalen. Waar ze dat aan verdienen is een groot raadsel., want vaak kan er nog geen ‘happy halloween' of ‘trick-or-treat' vanaf. Maar wel een zak snoep verzamelen, waar je U tegen zegt! En om 8 uur is bij alle huizen het snoep op, en zijn de straten weer verlaten...

Verder wat ondernemen samen met Ines, een spaanse die hier voor 3 maanden is (2 weken voor mij hier aangekomen). Ik heb haar ontmoet bij de Niagara falls in de eerste week, en in de weekenden proberen we samen leuke dingen te doen. Er valt hier helaas niet zoveel te beleven, dus we worden aardig uitgedaagd om iets te ondernemen. Maar uit eten of een filmpje doet al goed! Verder hebben we downtown een beetje ontdekt en tot de conclusie gekomen dat Buffalo toch echt een dode stad is. En de amerikanen hier zijn nog saaier dan saai en ondernemen helemaal niets, dus ben blij dat ik nu en dan met Ines op kan trekken!

Het is wel jammer dat de mensen hier zo aan huis gekluisterd zijn. Mijn collega's mogen dan wel buitenlands zijn, maar zijn al iets te lang in buffalo en hebben hun gebruiken overgenomen. Dus ook met hen valt er weinig te beleven. Tot nu toe nog helemaal geen borrel gehad!! Hoe moet ik dat nog 5 maand vol houden... Dus collega's in A'dam: bereid jullie nu maar vast voor op mn terugkomst, want dan gaan we zeker snel eentje drinken!

Wink
Oja, en geniet ook van de lunches samen, want daar doen ze hier ook niet aan (samen lunchen).
Frown

Op het werk de laatste tijd heel druk geweest, en ook de laatste paar weekenden veel gewerkt. Dus bijzondere uitstapjes niet gemaakt. Met de muizen schiet het allemaal niet zo op, helaas. Dat is wel balen, want de belangrijkste reden waarom ik hier zit!

En als laatste wilde ik jullie ‘verblijden' met het nieuws dat er nog steeds geen sneeuw is gevallen. Het was een paar keer voorspelt, maar steeds viel er niets (geen sneeuw welteverstaan, wel regen). Maar het jammere is dat ik dan net iets eerder had moeten zijn met dit bericht plaatsen, want vandaag is het dan toch begonnen met sneeuwen! En dat terwijl ze het nu niet voorspelt hadden... Dus het winter tijdperk is nu aangebroken denk ik

Frown

Ik zal proberen om de volgende update iets minder lang op zich te laten wachten.

Geniet in de tussentijd van het sinterklaas gebeuren in NL!

Veel groetjes!

Kristy

Reacties

Reacties

Edith

Ha Kristy,

Misschien moet je het sinterklaasfeest daar introduceren! Dat had ik ook gedaan met een dobbelspel en hollands snoep en pepernoten. Dat vond iedereen erg leuk. Wij gaan volgende week woensdag al het dobbelspel op de roei doen. Veel plezier daar en voorzichtig met 'black ice'!

groetjes Edith

Anne-Marie

Goed hoor hoe je je weg zo vindt, als er niet veel te beleven valt.
Hier gaat alles zijn gangetjes. Nog 2 weken werken en ga dan met verlof. Verbouwing is klaar (op 2 traphekjes na) dus kan dan lekker rustig aan doen.
Succes met de muizen.
groeten Anne-Marie en van Henk en Stijn.

Anja

Hoi Kristy,

Goed om van je te horen. Wat is dan precies de bedoeling met die muizen en heb je er dan wel genoeg? Hier alles z'n gangetje, we maken ons op voor ' the queen experience' vanavond in het Gelredome. Even een avondje uit.
Succes daar, groetjes uit Arnhem

Annet

Hoi,
Heb je daar nu pas sneeuw? We hadden gedacht dat je al midden in de sneeuw zou zitten. Hier gaat alles goed. Hier is het nu ook winter aan het worden. We moeten 'smorgens ruiten krabben voor we naar het werk gaan. Volgende week hebben de Lotte's 1e verjaardag.
Daarna hebben we al Sinterklaas.
Groetjes en tot de volgende keer
Marc, Annet en Lotte.

Berthien

Ha Fristi, eindelijk weer een update, goedzo! Klinkt inderdaad een beetje als een ingeslapen bedoening daar. Dan organiseer jij toch een borrel?!
Vandaag is de 7 heuvelen loop, Kim en Leo doen mee, ben benieuwd naar de resultaten! En jaloers dat ik zelf niet mee kan doen... Het is er prachtig weer voor, lekker fris met een strakblauwe lucht.
Mijn vakantieweekje voor mijn verlof is begonnen. Moet nog even wennen aan de vrije tijd: wat kan je allemaal in je eentje met een buik die in de weg zit en bekkenklachten bij elk beetje teveel aan inspanning? Maar goed dat langzamere ritme zal ik hopelijk ook snel weer oppakken. Heb je Caro's nieuws al gehoord?? Zo niet mail haar dan maar even....
Ik wens je weer veel succes daar en tot schrijfs!

Rodie

He Kris,

Klinkt indd als een saaie stad, ik maar denken dat amerika "the place to be" is. maar je gaat lekker naar NY hoorde ik, en dat rond kerst moet wel super zijn.

Hier alles oke, zijn al weer bijna 16 weken onderweg, ben nu officieel 18 mei uitgeteld! Ben je dan weer terug??

Succes met je onderzoeken, hopelijk gaat het snel de goeie kant op!!

Gr Rodie

Manon

Hei Kristy,

Veel te lang niets van ons laten horen, sorry.
Van Martijn hadden wij al gehoord dat jouw leven behoorlijk saai is op dit moment.
Hier gaat alles z'n gangetje. Al is er wel een hoogtepunt want eindelijk mogen wij gaan bouwen (als de bouwvergunning er daadwerkelijk is; deze zou vorige week al afgegeven worden).

Nog een paar weken en dan zit je met Martijn in New York. Je hebt dus iets om naar uit te kijken!

Groeten Manon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!