kristy.reismee.nl

De eerste 2 weken

De eerste 2 weken zitten er alweer op; de tijd vliegt nu al. Nadat ik vorige week nog heb bericht over heerlijk weer, behoefte aan zomerkleren en zonnebrandcrème is dat nu totaal anders. Gelukkig had ik de weersomslag op tijd in de gaten en in allerijl een paraplu en poncho gekocht. Niet dat dat ook maar enigszins heeft geholpen om mij droog te houden, want regen en wind is, zoals ook in NL bekend, geen goede combi. Over t algemeen waait t hier een klein beetje veel meer dan in NL, zeker tijdens de hier vele voorkomende hoosbuien, waardoor ik mij de laatste paar dagen regelmatig in de ergste herfststormen in NL heb gewaand... Nu is het wachten tot t nog iets kouder wordt, en dat het gaat sneeuwen ipv regenen; joehoe, welcome to Buffalo ;)

Tot zover het weer. Ik wilde graag nog even vermelden; mochten jullie het gemist hebben: ik de rechter kolom hiernaast, onder ‘Blijf op de hoogte', kun je je emailadres invullen zodat je automatisch een mailtje ontvangt als ik een nieuw verhaal/ nieuwe foto's heb geplaatst.

De tijd op t werk is tot nu toe goed bevallen. Het is een kleine groep, ik heb 7 directe collega's, maar de labruimte is ontzettend groot. Dat betekent dus ook dat het heel rustig is, zeker vergeleken met de drukte in Amsterdam. Heel grappig (vind ik): van deze 7 collega's komt slechts 1 persoon uit de VS, de anderen zijn afkomstig uit: Chili, Australië, India, China, Nigeria, Taiwan en mijn begeleider komt uit Italië. Een erg leuk gevarieerd gezelschap en ik val dus totaal niet buiten de boot met mijn Nederlandse nationaliteit.

Een paar werkdingetjes: vorige week hebben we met de gehele afdeling (een man of 40) retraite gehad. Voor mij een goede binnenkomer; zo weet ik gelijk een beetje waar iedereen mee bezig is en kon ik veel contacten leggen. Verder tot nu toe veel geregel, protocollen aanpassen, muizencursussen volgen (theoretisch examen gehaald!, en hopelijk vandaag ook mijn praktisch), meekijken met collega's etc. Dinsdag de eerste muisjes in mn handen gehad, en ze vonden me tot nu toe niet lekker genoeg om aan te knabbelen ;)

Van het weekend heb ik oer-hollands een fiets gekocht. Hoewel de afstand appartement - werk niet heel groot is, gaat t toch sneller op de fiets. Daarnaast wordt mijn bereik iets groter (niet heel veel, want het zijn nog steeds autoafstanden waar alles hier op in is gesteld). Hopen dat het nog een paar weken sneeuwvrij is, want hoe t daarna gaat met fietsen durf ik nog niet te zeggen.

Mijn draai in mijn appartement weet ik ook redelijk te vinden. Het is klein, maar ok voor mij, en het ligt in eengoede, veilige buurt en dus dicht bijRoswell. Ik zal zo ookeen paar foto'splaatsen van het appartementje. En het is rustig thuis; ikben nog bezig om internet en tvaan te laten sluiten, dus 's avonds nog weinig te doen.In de supermarkt (heel fijn: om de hoek!) raak in langzamerhand ook bekend. Voor degene die niet met VS bekend zijn: alles is hier groot: niet alleen de supermarkt zelf, maar ook alles wat in de supermarkt ligt. Melk, frisdrank etc is per gallion te verkrijgen (bijna 4 liter verpakkingen), de enige pot jam die ik heb weten te vinden is een kilo en paprika's (ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen) zijn 4x zo groot als in NL. Daarnaast zijn amerikanen er een ster in om overal suiker, vet en/of heel veel zout in te stoppen, en bestaat 3/4 van de winkel uit blikken en diepvries. Gelukkig is de overige kwart voldoende om te vinden wat ik nodig heb, en dat de verse producten hier een stuk duurder zijn dan in NL moet ik dan maar voor lief nemen. Tot nu toe netjes voor mezelf gezorgd en nog niet naar de ten overvloede aanwezige hamburgerzaken hier geweest. Dus Mariëtte: mocht je de poll ‘hoeveel kilo komt Kristy aan tijdens haar verblijf in de US?' echt hebben opgezet: ik durf hem al bijna aan! ;) Wat alleen nog ontbreekt is een goede betaalbare bakker (5 dollar voor een brood dat 3 x zo klein als in NL :S) en een sportschool binnen fietsbereik....

Het verhaal is alweer veel te lang geworden, dus ik ga er een eind aan breien.

Laten jullie ook even weten hoe het in NL is en wat ik allemaal al heb gemist (of juist niet)??

Groetjes Kristy

Reacties

Reacties

Broertje

Dag Zussie,

Wat jij allemaal gemist hebt hier? Hmm, natuurlijk de Bokbierdag, al is die een beetje verregend. En de eerste nachtvorst, echt handschoenenweer.
Verder goed om te horen dat alles goed is daar. Maccen mag best hoor, lekker toch :)

We Skypen!

Iris

Leuk om weer iets van je te horen!
Appartementje ziet er prima uit hoor! :-)
Kan me echt niet voorstellen hoe zo'n supermarkt eruit ziet haha Let idd maar op dat jij dan niet ook 4x zo groot terug komt ;-)
Hier is niet veel spannends gebeurd. Gisteren borrel omdat n artikel van Leonie was geaccepteerd, was wel gezellig.
En wat doe je zoal in de weekenden?

Groetjes Iris

Jan Gotink

Dag nichtje.
Leuk om je zo te volgen. Morgenavond Sweet-16-party Emily. Ik zal de familie/vrienden jou site laten zien. En wat het weer betreft; wacht maar tot er een echte blizzard komt, dan berg je fiets en pluutje maar op. Maar wel mooi toch.... Veel plezier en succes.

Groetjes van ons allemaal

Marijke

Hé Kristy,
Ziet er goed uit hoor, je flatje! Het gebouw waar het in zit ziet er behoorlijk statig uit. Hier gebeurt verder weinig, maar geen nieuws is goed nieuws toch? Oh ja, we zijn wel Sinterklaas aan het plannen. Doe je ook mee via Skype, Facebook, Hyves, MSN of Linkedin?
Ook groetjes van Robert en een kusje van Siem!

Mariette

Ha Kristy!
Fijn te lezen dat je je draai al een beetje hebt gevonden daar en dat het met werken wel goed loopt. Goed van je!! Knap ook dat je in de supermarkt the right stuff kunt vinden.. maar we zullen zien... (je best is best breed, zag ik, in die zin kun je er nog een beetje ingroeien;-))... Hier GEEN nieuws natuurlijk, of het moet zijn dat Maria haar examen in Griekenland heeft gehaald (pff!). Deze week vrij na dienstblok, dat was wel relaxed. Met de boys beetje op pad geweest. Komende week is Felix jarig, het hobbelt allemaal lekker door. Tot binnenkort, hou je goed daar! xjet

Mariette

he... je BED is best breed, bedoelde ik!

Annet

Hey,
Zo te lezen heb je al wel kunnen wennen aan het amerikaanse leventje. Ben je een van de weinige mensen die daar een fiets hebben? Succes met zoeken naar lekker en vers eten. Daar hebben we hier geen problemen mee. Zelfs de choladeletters liggen weer in de winkel.
Verder gaat hier alles zijn gangetje. We hebben vorige week een ooievaar gezet bij Paula en Jeroen. Die hebben een zoontje gekregen.

oma en opa gotink

hallo kristy wij zijn op de party van Emily. Hebben jou verhalen gelezen en gezien hoe het je daar vergaat en dat je het goed naar de zin hebt. Met ons gaat het goed. Veel succes verder en de groetjes

Opa en Oma

Eeltje Gotink

Hi Kristy, veel succes in the USA en we blijven je volgen.
Gr. Gotinkjes Deventer

Anja

Hoi Kristy,
Ik heb je blog ook gevonden, leuk om je te volgen.
Zo te lezen ga jij je wel redden daar. Een mooie ervaring en nog eens heel goed bezig ook met je werk. Geniet van je tijd daar!
Ps geen nieuws uit Arnhem.
Groetjes van Anja

Berthien

Ha Kristy,
ik lees dat het je goed afgaat daar in Buffalo! Mooi! Sportschool al gevonden? En toch al wel een wortel gekocht he?! Dat moet echt! ;-)
Nu 30wkn zwanger, conditie daalt, voel me ongezond door het niet sporten. Maar verder gaat het goed!
Veel gezeur in Ndl over de euro/financiele crisis. Weekend was zonnig, maar nu wordt het weer wat herfstig. Komend weekend wordt de tijd verzet en zondag hebben we een (Bijna alle )Boegen date, jammer dat jij er niet bent! Als ik er aan denk, zal ik foto's maken en er een paar naar je mailen.
Verveel je je savonds niet?
Groeten, Berthien

jan en hermien

Dag Kristy,

Fijn dat het zo goed gaat en dat je leuke collega's hebt. Je appartement ziet er mooi uit. Daar kun je je wel een tijdje vermaken.
Hier gaat alles goed.

groetjes, jan en hermien

Mariette

Ha Kristy! Are you hanging in there? It is still on the overside! Is het bij jou ook al aan het voortijdg sneeuwstormen?? Moest wel even aan jou en je fietsie denken. Hier alles zn gangetje.. Binnenkort worden 'mijn' weefsels uit de WB gesneden, en er ligt mogelijk nog een mooie samenwerking in het verschiet met Baltimore (hoop nog steeds ook met Buffalo, within enkele maanden!!!). Je mist natuurlijk morgen de 'SOP-dag', wat jammer nou he.. Maria's bureau beneden is weggegeven tijdens haar afwezigheid, dit is een groot geluk want betekent haar escape uit die dampende kamer. Ze zit nu voorlopig achter JOUW bureau. Vorige week heb je een mooie discussie over de nieuwe vriendin van George C gemist. We besloten dat ze wel mooi is maar dat haar nek veeeel te breed is (ze is worstelaarster;-)) en dat wij sowieso George zelf ook gaan droppen (hij wordt te oud). Collega K heeft haar theorieexamen gehaald na hard studeren, collega I mist je erg en bij collega M hangen met een maand of wat NOG meer foto's bij zn bureau.... Tot zover de update van cca2.40.. Liefs van jet

Anne-Marie

Hoi Kristy
Ik lees dat je al aardig je draai hebt gevonden. Appartement ziet er ook goed uit.
Ik las ook het berichtje van Marijke, ik heb je voor dit jaar uit de lootjes trek groep verwijderd, leek mij niet haalbaar. Maar misschien ben ik te voorbarig geweest....
Ik zie je volgende bericht weer tegemoet.
groeten ook van Henk en Stijn.

Mariette

Joehoeeeee! Alles goed Kristy?
Hier weinig veranderd, kunnen we trouwens even skypen morgen? Vanaf het lab bedoel ik?

Berthien

Inderdaad: joehoe!! Hoe gaat het daar??? Het lijkt zo stil?!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!